Avvikling av Altibox telefonitjenester i boligselskap og sameier ved reforhandling

Altibox og våre partnere skal nå slutte å selge nye fasttelefonavtaler. Det betyr at neste gang boligselskapet ditt endrer eller forlenger avtalen for Altibox-tjenester, vil det ikke være mulighet for at beboere kan ha fasttelefon. Hvis du vil beholde fasttelefontjenesten, må du innen datoen boligselskapet ditt går over på ny avtale finne en annen leverandør av den tjenesten.

 

Her finner du svar på spørsmål rundt dette:

Hvorfor slutter Altibox å tilby telefoni?
Altibox har de siste årene opplevd at antall kunder med fasttelefonavtale synker kraftig. Det er derfor besluttet å avvikle tjenesten for å satse på tjenester som markedet i større grad ønsker og har behov for.

Når vil tjenesten opphøre?
Hvis boligselskapet ditt velger å forlenge eller endre den kollektive avtalen, vil abonnementet ditt på fasttelefon opphøre samme dag som ny avtale med boligselskapet trer i kraft. Dette er fordi systemene våre ikke tillater videreføring av telefon når hovedprodukter i avtalen endres. Du skal bli informert av styret om at ny avtale inngås, og at fasttelefontjenesten da vil forsvinne.

 

Når skal boligselskapet mitt fornye avtalen?
Det må du spørre styret i boligselskapet om.

 

Vil jeg miste telefonnummeret mitt?
Hvis du ønsker, kan du overføre og fortsette med det samme nummeret du har hatt i dag til en annen leverandør av fasttelefontjenester.

 

Hvordan kan jeg overføre tjenesten til en ny leverandør?
Det finnes flere leverandører av fasttelefontjenester. Du kan for eksempel ta kontakt med leverandørene Primafon eller Telio, som er anerkjente leverandører av denne tjenesten.

 

Hva hvis fasttelefonen min er koblet opp mot en trygghetsalarm?
Hvis telefonen din er koblet opp mot en trygghetsalarm, må du, når ny avtale nærmer seg, ta kontakt med leverandør av trygghetsalarmen for å gi beskjed om at telefonabonnementet opphører. De kan gi råd om alternative løsninger som finnes.

 

Hva skjer hvis jeg ikke foretar meg noe?
Hvis du ikke gjør noe, vil telefonabonnementet ditt slutte å virke fra den datoen boligselskapet ditt går over på ny avtale.

 

Hvordan kan jeg kontakte dere for hjelp?
Du finner kontaktinformasjon til din lokale Altibox-partner på https://www.altibox.no/omaltibox/kontakt-oss/, men alt av informasjon vi har rundt dette finner du på denne siden.

 

 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig