Tv-portalen er for tiden utilgjengelig på Q22 dekoderen

Enkelte ganger når dekoderen starter opp, kan du få en feilmelding på tv-en hvor det står "TV-portalen er for tiden utilgjengelig". Dette er som regel relatert til nettverksproblemer eller problemer med kabling.

Når dekoderen starter vil den sjekke nettverksforbindelsen din. Hvis dekoderen ikke får kontakt med hjemmesentralen, vil det først komme feilmelding "Ethernet ikke tilkoblet" og deretter gir den en feilmelding som sier : “Error code 102000”.

Mulige løsninger:

  • Sjekk lysdiodene bak på dekoderen (der hvor nettverkskabelen er koblet til). Hvis lysene lyser rødt, så er det problemer med nettverket.
  • Først sjekk at nettverkskabel er satt i skikkelig. Hvis det ikke blir grønne lys, kan du prøve å bytte nettverkskabel.
  • Gjør en omstart av dekoderen.
  • Hvis det ikke løser feilen, og dekoderen er koblet i en switch eller til et veggpunkt, altså ikke direkte i hjemmesentralen, kan du forsøke å koble den direkte til hjemmesentralen med en lenger kabel.
  • Dersom dekoderen da starter som normalt tyder dette på feil på problemer med kablingen.
  • Dersom ingen av løsningene over fungerer, sjekk driftsmeldinger på Mine sider

Fungerer det fremdeles ikke?

Chat med oss nede til høyre på denne siden, ring vårt kundesenter, eller besøk vår Facebook-side.

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 14 syntes dette var nyttig