Retur av utstyr

Ta kontakt med kundeservice for å sjekke deres ordning rundt retur av utstyr. Du finner kontaktinformasjon til din Altibox-partner her.

Kunder som har Lyse og Viken Fiber som sin lokale Altibox-partner kan velge å returnere utstyr via løsningen Helthjem, der utstyret som skal returneres blir hentet på døren din. Du får tilsendt en bekreftelse på din retur på e-post og en påminnelse på SMS når returtidspunktet nærmer seg. Tidspunkt avtales når du bestiller retur på kundeservice.

Før du sender den i retur eller til resirkulering må du tilbakestille dekoderen til fabrikkinnstillinger. Da slettes innlogginger og personlig informasjon du selv har valgt å legge inn på dekoderen.

Til info: Q22-dekoder skal ikke lenger returneres, men leveres for resirkulering til godkjent mottak for elektronisk avfall, som en elektronikkbutikk eller en kommunal gjenvinningsstasjon.

Ved flytting

Hjemmesentralen følger boligen. Hvis du skal flytte, skal du la denne stå igjen i boligen.

Dersom ny eier skal overta dekoder, skal også disse bli stående igjen.

Ved bytting av hjemmesentral

Dersom du oppgraderer til ny hjemmesentral, kan den gamle leveres inn på godkjent mottak for elektronisk avfall.

Når utstyr ikke lenger er i bruk

Dersom du ikke lenger bruker din dekoder av type Modell A, ønsker vi at du returnerer disse.

Andre type hjemmesentraler og dekodere, inkludert Q22, kan leveres på godkjent mottak for elektronisk avfall, for eksempel en elektronikkforhandler eller en kommunal gjenvinningsstasjon. Det koster deg ingenting.

Ved feil på ditt utstyr

Dersom du opplever feil på ditt utstyr ønsker vi at du returnerer det til oss.

Ved bruk av angrerett

Dersom du har kjøpt utstyr og benytter deg av angrerett, må du returnere utstyret til oss.

Var denne artikkelen nyttig?
5 av 19 syntes dette var nyttig