Glemt passord og sperret e-postkonto

Du kan administrere e-postkontoene dine på Mine sider. Det betyr at du kan opprette og slette e-postkontoer, bytte navn og bytte passord.

Administrere e-post på Mine sider (logg inn)

E-postkontoen er sperret - Hva gjør jeg?

I henhold til Altibox sine vilkår for e-post, vil inaktive e-postkontoer, det vil si e-postkontoer som ikke har blitt logget inn på i løpet av de siste 6 månedene, bli sperret/deaktivert.

Du får varsel 14 dager og 7 dager før kontoen ble sperret. Hvis e-postkontoen er deaktivert, har du tre måneder på deg til å gjenopprette den på Mine sider.

Dersom e-postadressen bli liggende med status «deaktivert» i tre måneder etter sperring, slettes e-post-kontoen og dens innhold.

Dersom en e-postadresse først er slettet, vil den ikke kunne aktiveres igjen, heller ikke av kundeservice. Den er tapt.

Hvor ofte må jeg logge på e-postkontoen min for at den ikke skal bli sperret?

E-postkontoen må logges på hver sjette måned for å ikke bli sperret. Dersom det ikke registreres en innlogging de siste 6 månedene, vil kontoen bli sperret. Kontoen vil være sperret i 92 dager, før den permanent slettes med all tilhørende data. Eieren av e-postkontoen vil bli varslet 14 og 7 dager før kontoen sperres.  

Automatisk videresending/forwarding - er det innlogging?

Nei, automatisk videresending av Altibox-e-posten til en annen adresse vil ikke registreres som innlogging på e-posttjenesten. Da må du i tillegg logge deg inn, gjerne via webmail,minst én gang i halvåret.

Var denne artikkelen nyttig?
2 av 21 syntes dette var nyttig