Faktura og betaling

Under finner du nødvendig informasjon og forklaringer rundt faktura og betaling for Altibox-tjenestene dine:

Oppbygning av fakturaen

For de fleste Altibox-leverandørene gjelder det at første side av fakturaen viser totalbeløp med opplysninger om kundenummer, abonnent og betalingsdetaljer som kid og kontonummer.

På siste side står vanligvis Altibox-produktene dine, fordelt på månedens kostnad til internett, tv og evt. telefoni.

Logg inn og se din faktura.*

* Enkelte partnere har ikke fakturavisning på Mine sider.

Hva koster internett-delen av pakken?

Noen Altibox-kunder får internett betalt av sin arbeidsgiver. Hvis du har en pakkeløsning med internett og tv, kan du kontakte din Altibox-leverandør for å få en bekreftelse på hvor mye kostnaden av internett utgjør av pakkeprisen, som du så kan gi til din arbeidsgiver.

AvtaleGiro og eFaktura

Med en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura slipper du å tenke mer på betaling av regningen fra din Altibox-leverandør. Du slipper også fakturagebyr.

Norske banker har innført en ny ordning for eFaktura. Det betyr at du må gi generell aksept for eFaktura inne i nettbanken din, for å kunne motta eFaktura fra Altibox.

Logg inn og se din faktura*

AvtaleGiro oppretter du også i nettbanken din. Det er lurt å sette maksbeløpet høyere enn din første regning fra Altibox. Husk at regningen inkluderer filmleie og tilleggspakke, hvis du har bestilt dette. Med AvtaleGiro betaler du aldri mer enn du skal hver måned.

Prøv AvtaleGiro og eFaktura i din nettbank

* Enkelte partnere har ikke fakturavisning på Mine sider.

 

Tekniske problemer med å betale?

Din Altibox-leverandør sender alltid regning med gyldig KID og kontonummer, uansett om du mottar faktura på papir eller som eFaktura.

Hos mange Altibox-leverandører kan du selv logge deg inn og se hvilke fakturaer som er betalt eller utestående:

Logg inn og se dine fakturaer

Hvis du har problemer med kodebrikke til nettbanken, eller du har mistet innloggingsinformasjon, må du kontakte banken din.

Hvis du vet at det blir vanskelig å betale innen fristen på din Altibox-faktura, kan du sjekke på Mine sider om du selv kan lage en utsettelse:
Logg inn på Mine sider

KID og kontonummer

KID (kundeID-nummer) og kontonummer finner du på den siste fakturaen fra Altibox-leverandøren din.

For å betale med KID fyller du inn nummeret i nettbanken under betalinger.

Det tar vanligvis 2-3 dager fra betalingen din blir godkjent i nettbanken til pengene er registrert mottatt hos din Altibox-leverandør.

Penger til gode?

Hvis du har penger til gode hos Altibox, blir beløpet automatisk trukket fra neste faktura fra din Altibox-partner. Det betyr at du automatisk får hele tilgodebeløpet ditt tilbake i form av tv og internett fra Altibox.

Hvis du har et større tilgodebeløp som du i stedet ønsker utbetalt, kan du kontakte Altibox kundeservice og fortelle hvilket kontonummer beløpet skal overføres til.

Hva skjer når betalingen blir forsinket?

Til info: Vi følger forsinkelsesrenter og purregebyr satt av staten. Du kan lese mer om dette her og her.

Purregebyr

Hvis du har betalt en av de siste dagene men allikevel har fått purring via sms, brev eller elektronisk, kan du se bort fra purringen. Når betalingen er så mange dager forsinket at purringen har gått ut, påløper det et purregebyr på kr 35.

Betalingsavtale

Hvis du skylder mer enn du kan betale på kort sikt men ikke har fått inkassokrav, kan du sjekke med din Altibox-leverandør om du kan få en betalingsavtale.

Inkasso

Dersom regningen din har gått til inkasso, må du kontakte inkassoselskapet for å avtale en løsning. Finn kontaktinformasjon på siste brev fra dem.


Var denne artikkelen nyttig?
15 av 258 syntes dette var nyttig